صبح عاشقی

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ وَکَفَى بِاللَّـهِ حَسِیبًا ﴿الأحزاب: ٣٩﴾

صبح عاشقی

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ وَکَفَى بِاللَّـهِ حَسِیبًا ﴿الأحزاب: ٣٩﴾

صبح عاشقی

اما ای دهر! اگر رسم بر این است که صبر را جز در برابر رنج نمی بخشند و رضای او نیز در صبر است ، پس این سرِ ما و تیغِ جفای تو... شمر بن ذی الجوشن را بیاور و بر سینه ما بنشان تا سرمان را ازقفا ببرد و زینب رانیز بدین تماشاگه راز بکشان

آخرین مطالب
پیوندها

1.فعالان فرهنگی؛این گونه باشید.(امام موسی صدر)

چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۲ ق.ظ




جرج جرداق(متفکر مسیحی لبنانی):

اگر روحانیون مسلمان همه مثل امام موسی صدر اسلام را عرضه می کردند دیگر اثری از مسیحیت و ادیان دیگر باقی نمی ماند.

شهید دکتر مصطفى چمران:
 امام صدر تنها کسى است که از اول معرکه تا به امروز یک حرف زده و بر یک راه مستقیم رفته است، برخلاف دیگران که هر روز حرف خود را عوض کرده اند (حتى فتح). او شعارهایش و پیش بینهایش به حقیقت پیوسته است. تنها و تنها کسى است که از دولتى خارجى پول نگرفته، و از کسى نوکرى و حرف شنوى نداشته، بلکه فقط و فقط به خاطر مصلحت مردم و ایده خود اقدام کرده است.
مى دانم که ممکن است عده اى به من ایراد بگیرند که چرا این همه از صدر حرف مى زنم. و حتى بگویند من عاطفى هستم! در حالى که این طور نیست. با آنچه من دیده ام و با وجود خود حس کرده ام و با مقایسه با دیگران، حتى یاسر عرفات و با وجود زدن این همه تهمتهاى ناجوانمردانه به او (امام موسى صدر) و این همه فداکاریها و ثبات ایمان او به راهش، دریغ است که من سکوت کنم و حرف حق را نزنم ـ فقط از ترس اینکه ممکن است کسى مرا عاطفى بنامد.
در یک جمله بگویم: در پاکى، فداکارى، ایمان و شخصیت... بین صدر و این مدعیان رهبرى که من مى شناسم، از آسمان تا زمین فاصله است.

دوستان عزیزم؛ای شمایی که آرمانتان حاکمیت اسلام بر دل های مردم جهان است بخوانید زندگی نامه ی بزرگان و متفکران دین را.محققا ما آزادی فکری و روحی و جسمی خودمان را مدیون آنهاییم و امیدوارم روزی فرا رسد که افرادی در این کره ی خاکی آزادیشان را مدیون ما باشند و اگر که اینگونه شد ما رهروان خوبی برای ختم رسل و اولاد پاک و مطهرش و علمای راسینش بوده ایم. انشاءالله


به ادامه ی مطلب هم سر بزنید که برای طالبان شناخت شخصیت راهبردی امام موسی صدر مفید خواهد بود


به لینک زیر هم رجوع کنید تا با آثار فکری ایشون آشنا شوید

http://www.imam-sadr.com/%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87



  • رهپوی عاشق

نظرات  (۹)

واقعا جای خالی چنین افرادی روز به روز که جلوتر میرویم بیشتر حس میشود کاش ما چنین می اندیشیدیم و اینچنین می زیستیم انشاالله که اینچنین باشد یاد چمران ها و موسی صدرها بخیر خدا همه ما را توان ببخشد تا بتوانیم مصداق این ایه باشیم ( من جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا)

امام موسی رو بی نهایت دوست دارم ... ایشون و شهید بهشتی شخصیت های آرمانی دنیای من اند ... کسانی که بزرگ فکر کردند و بزرگ زندگی کردند ...!

 

 

بعد از مدت ها به روزیم با :فنی یا الهیات؟!

پاسخ:
بابت نظری که دادید تشکر می کنم
قدم گذاشتن در جای پای این بزرگان مردی می خواهد همچون خودشان
پاسخ:
امام موسی صدر و... که از همان اول مرد نبودن ولی شدن
کار نشد نداره
ان لیس للانسان الا ما سعی
دعا کن تا مرد میدان جهاد شویم
بسیار علاقه مندم به شخصیت شان
البته خیلی مطالعه نکردم اما اندیشه های ایشان ناب است
ممنونم ازت آقا مجتبی
پاسخ:
سلام سیدجان
به خاطر حضورت و نظرت تشکر می کنم
انشاءالله سیدموسی صدر ایران شوی
  • بانوی بی نشان
  • سلام

    امام موسی صدر یکی از الگوهای موثر در زندگی ام بوده و خواهند بود!!!

    انشاالله که خداوند توفیق خدمت به ما دهد

     

    +ممنون از حضورتون

    راستی منزل جدید مبارک

    انشاالله که پایدار بمانید

    پاسخ:
    سلام علیکم
    شما هم انشاءالله پایدار باشید و سرافراز
  • قلم آبی(عسکری)
  • سلام
    واقعا جامعه ما نیاز به چنین اشخاصی دارد تا دوباره شاهد تحرک فکری و انقلابی باشیم
    سلام دادا 
    شرمنده اینترنت در دست نبود 
    خدایش رحمت کند
    هنوز هم نا شناخته اس این مرد برای من انقدر که عظمت دارد 
    توصیه میکنم کتاب (پیشوایی فراتر از زمان ) نوشته دکتر محمود سریع القلم رو بخونید
    یا علی
    سلام دادا 
    شرمنده اینترنت در دست نبود 
    خدایش رحمت کند
    هنوز هم نا شناخته اس این مرد برای من انقدر که عظمت دارد 
    توصیه میکنم کتاب (پیشوایی فراتر از زمان ) نوشته دکتر محمود سریع القلم رو بخونید
    یا علی
    پاسخ:
    سلام عزیز
    کتابی رو که گفتی خوندم کتاب خوبی هست
    انشاءالله دوستان هم بخونند
    سلام,از اینکه دنبال متفکرانی هستی که فراموش شدن یا میشن ممنون
    در راه حق ماندیم و می مانیم چون کوه/طوفان باطل خواه آید یا نیاید
    پاسخ:
    سلام سید جان
    من هم از اینکه به یاد من بودی مچکرم
    انشاءالله متفکر شیم و پیروان خوبی براشون باشیم
    در راه حق ماندیم و می مانیم چون کوه/طوفان باطل خواه آید یا نیاید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی