صبح عاشقی

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ وَکَفَى بِاللَّـهِ حَسِیبًا ﴿الأحزاب: ٣٩﴾

صبح عاشقی

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ وَکَفَى بِاللَّـهِ حَسِیبًا ﴿الأحزاب: ٣٩﴾

صبح عاشقی

اما ای دهر! اگر رسم بر این است که صبر را جز در برابر رنج نمی بخشند و رضای او نیز در صبر است ، پس این سرِ ما و تیغِ جفای تو... شمر بن ذی الجوشن را بیاور و بر سینه ما بنشان تا سرمان را ازقفا ببرد و زینب رانیز بدین تماشاگه راز بکشان

آخرین مطالب
پیوندها

زیارت حسین ع و زیارت ما

دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۳۲ ب.ظ




در تاریخ ثبت شده که حضرت سیدالشهدا قبل از حرکت از مدینه به سوی مکه بارها به زیارت جد عزیزشون محمد مصطفی ص رفتند و زانر ایشان گشتند.

این زیارت رو براتون نقل می کنم:

حضرت اباعبدالله پس از آنکه از بیعت با یزید خودداری کردند به سوی قبر رسول الله ص رفتند و در خطاب به حضرتش فرمودند:

«خداوندا این قبر پیامبر تو محمد (ص) است و من فرزند دختر محمد (ص) هستم، تو از آنچه برایم پیش آمده آگاهی، خداوندا! من معروف را دوست دارم و منکر را دشمن می شمارم، ای خداوند صاحب جلال و مکرمت، به حق این قبر و کسی که در آن است از تو می خواهم آن راهی را برایم پیش آوری که خشنودی تو و رضایت فرستاده ی تو در آن است. [1] آنگاه امام حقیقت طلبان به نماز ایستاد و ساعات دل انگیز عبادت خود را در رکوع و سجود گذراند، و با خاتمه ی نماز در حالی که روی خود را به قبر پیامبر رحمت دوخته بود خطاب به رسول خدا گفت: سلام بر تو ای پیامبر خدا! من حسین پسر فاطمه هستم، فرزند تو و پسر فرزند تو، و نواده ی تو که میان امت خود بر جای گذاشتی. ای نبی خدا! بر آنان شاهد باش که مرا یاری نکردند و تباهم ساختند و حرمت مرا نگاه نداشتند. این شکوه ی من به توست تا روزی که تو را دیدار کنم. [2]

وقتی انسان به محتوای این زیارت دقت می کنه و در نتیجه ی این زیارت دقیق میشه متوجه میشه که بسی فاصله است بین زیارت ما و زیارت ارباب.زیارت ارباب مبدا حرکتی عظیم در حیات بشریت گردید و زیارت ما شاید که هنوز مبدا تحولی در خودمان نگردیده چه برسد به بشریت!!!

فاصله از کجا تا کجا؟!

ای دوست قدری تامل صبح نزدیک است...

امیدوارم امسال زائران[3] خوبی برای حسین ع باشیم زائرانی که قدری حرکت به سوی خدا را حداقل در خودشون آغاز کنند و این حرکت را به متن جامعه بکشانند.

***


[1] اللهم ان هذا قبر نبیک محمد و انا ابن بنت محمد و قد حضرنی من الأمر ما قد علمت. اللهم! و انی احب المعروف و اکره المنکر، و انا أسالک یا ذاالجلال و الاکرام بحق هذا القبر و من فیه ما اخترت من أمری هذا ما هو لک رضی. و لرسول رضی.


[
2] السلام علیک یا رسول‏الله! انا الحسین بن فاطمة، أنا فرحک و ابن فرختک، و سبطک فی الخلف الذی خلقت علی امتک، فاشهد علیهم یا نبی الله، انهم قد خذلونی وضیعونی و أنهم لم یحفظونی، و هذا شکوای الیک حتی ألقاک.


[3] مجلس عزای امام حسین علیه السّلام هر جا بر پا شود آنجا قبه و بارگاه اوست .

  • رهپوی عاشق

نظرات  (۶)

  • محمد حیدری
  • حکمت باران درین ایام میدانی چیست ؟
    آب و جارو میشود بهر محرم کوچه ها ...
    السلام علیک یا اباعبدالله
    گویند سنگ لعل شود در مقام صبر
                                          آری شود ولی بخون جگر شود

    آره کربلا هم شاید نصیب شد رفتیم ولی آخه کی ......
    آقاجان ما سنگ نیستیم که صبر کنیم ولی آقا دلمون مثل لعل خون شده.

    بده آقا جان برات کربلا رو.............لطفا

    ارباب 
    نوکرتو دریاب
  • عبدالحسین
  • داریم با حسین حسین پیر میشویم /خوشخال از این جوانی از دست داده ایم

  • سیدصادق صادقیان
  • صبح نزدیک است ...
  • مهدی حافظی
  • محرم تو پاک میکند درونم را        مباد که قبل محرم دهم به جانان جان   

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی