صبح عاشقی

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ وَکَفَى بِاللَّـهِ حَسِیبًا ﴿الأحزاب: ٣٩﴾

صبح عاشقی

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ وَکَفَى بِاللَّـهِ حَسِیبًا ﴿الأحزاب: ٣٩﴾

صبح عاشقی

اما ای دهر! اگر رسم بر این است که صبر را جز در برابر رنج نمی بخشند و رضای او نیز در صبر است ، پس این سرِ ما و تیغِ جفای تو... شمر بن ذی الجوشن را بیاور و بر سینه ما بنشان تا سرمان را ازقفا ببرد و زینب رانیز بدین تماشاگه راز بکشان

آخرین مطالب
پیوندها

علم

پنجشنبه, ۵ دی ۱۳۹۲، ۰۲:۰۳ ق.ظ


به نام خدا


دوستان عزیز؛

مدت هاست که در فکر این هستم که چرا ما آنگونه که باید و شاید در عرصه ی علم پیشرفت چندانی نداریم؟چرا انگیزه ی زیادی برای فراگیری نداریم ؟چرا در پی آن نیستیم که هرچه زودتر گره های ذهنی خود و دیگران را باز کنیم؟و چرا این علومی که دانشجویان فرا می گیرند تحولی را در درون و برون بوجود نمی آورد؟چرا واقعا چرا؟

این سوالات و چندی سوال دیگر ذهنم رو مشغول کرده بود و هنوز که هنوزه مشغول کرده است اما پاسخ به این سوالات و سوالاتی از این قسم کار آسانی نیست و این هم مشخص است که پاسخ آن از توان ما خارج است اما برای اینکه گفتن پاسخی ناقص از جانب ما زمینه ای باشد برای نقد شما چند سطری رو می نگاریم هرچند شاید نتوان اسمش رو پاسخ گذاشت.امید که با کمک شما دوستان اندیشمندم پاسخی پخته و صحیح به دست آید انشاءالله

قصد دارم از انگیزه های فراگیری علم پاسخم رو آغاز کنم.شاید شما هم با شنیدن این لفظ (انگیزه)چیزهایی در این رابطه به ذهنتون رسیده باشد اما من به هرحال می خواهم از تجربه های شخصی خودم که به صورت میدانی و تن به تن صورت گرفته است براتون بنویسم

از وقتی که قصد کردم تا در درون خودم و دیگران به دنبال انگیزه هایی برای فراگیری علم بگردم با اشخاص و صحنه های بسیاری روبرو شدم.شخصی درسخوان که انگیزه اش از درس خوندن متشکل بود از زن ثروت و پدر و مادر دیگری انگیزه ای نداشت و گویی فقط درس خوندن رو وظیفه خود می دانست(هرچند که عده ای این رو هم انگیزه می دانند بگذریم)فردی دیگر پاسخ دادن به شبهات وهابیت رو انگیزه قرار داده بود و دیگری به دست آوردن پست های کلیدی مملکتی را و دیگری هم برای رسیدن به میزی از میزهای ادارات برنامه ریزی می کرد و دوستی دیگر هم انگیزه اش را جبر پدری می دانست و گروهی هم بودند هرچند محدود!!که انگیزه را قبول شدن در مقاطع بالاتر می دانستند و گروه زیادی هم بودند که انگیزه شان را بی انگیزگی می نامیدند!!!خلاصه سرتون رو درد نیاورم اِ اِ ببخشید دیدم این گروه رو اگر اشاره نکنم حیفه و نامردی است گروهی هم بودند که این گروهِ با کِلاس انگیزه های باکِلاسی رو توی ذهنشون داشتن اما بیشتر ذهنی بود و بس و با واقعیت ها خیلی فاصله داشت.

اما دوستان عزیز از همه ی این ها گذشته انگیزه فراگیری علم و یا به اصطلاحی دیگر علم آموزی چه چیزی می تونه باشد؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ این سوال با گزارشی که بنده از وضع موجود دادم(می دونم که شاید به نظرتون غیر واقعی بیاد)انتظاری است که بنده از شما عزیزان دارم و امیدوارم که بنده رو محروم نکنید و قول میدم اگر جوابتون رو خوندم در ادامه(پست بعدی)پاسخ خودم رو ارائه کنم.


پ.ن

تجربه تلخ نشون داده که دوستان معمولا از این جور پست ها استقبال نمی کنند امیدوارم این تلخی دوباره تکرار نشود

  • رهپوی عاشق

نظرات  (۶)

اول باید ببینی تعریفت از علم چیه
علم اون چیزیه که آدمو به خدا نزدیک میکنه
علم اون چیزیه که چشم آدمو به دنیای دور و برش باز میکنه

رب زدنی علما
پاسخ:
الهی آمین
ممنونم از نظر خوبت سیدجان
  • سرباز معبر سایبری عماریون
  • منم درست همین حرفایی رو که زدی از نزدیک حس کردم و دیدم
    یکیش خودم
    منم یکی از همین دسته هایی که گفتی هستم
    بیشتر بی عرضگی خودمونه
    شایدم فقط من اینجوریم
    پاسخ:
    ممنونم عزیزم از نظری که دادی

    سلام
    اشتباه نگرفتم
    یه لحظه فکر کردم که علی(داداش کوچولوت) پیام گذاشته...
    اشتباه شده
    حق یارت
  • عاشق پرواز
  • سلام.ما خود و هدف خودمونو فراموش کردیم و به خاطر اینه که نمی تونیم از علم تعریف مناسبی بگیم.علم آن چیزیست که تاریکی های مسیر را روشن کند.راستی امان از کتبی که ما در مدارس می خونیم که نتنها هیچ کدوم این کار را انجام نمی دهند بلکه بیشتر موقع ها باعث دور شدن ما از هدفمون می شوند.
    راستی ما وبلاگمون را عوض کرده ایم.سری هم به ما بزنید.
    با مطلب فرهنگی جدید!!!!!
    http://313salehin.blogfa.com/post/254
    علم نور است ....
    یایید انگیزه ی ما نورانی شود نا علم بیاید ....
    علم حاصل از تفکر خدابینانه می باشد.
    به هیچ عنوان و به هیچ عنوان علم در دانشگاه حوزه نیست..... 
    با نظر عاشق پرواز موافقم.
    و هر کسی هم که گفته هست ، در هر مقام مملکتی هم باشد اشتباه کرده است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی