صبح عاشقی

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ وَکَفَى بِاللَّـهِ حَسِیبًا ﴿الأحزاب: ٣٩﴾

صبح عاشقی

الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِ‌سَالَاتِ اللَّـهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّـهَ وَکَفَى بِاللَّـهِ حَسِیبًا ﴿الأحزاب: ٣٩﴾

صبح عاشقی

اما ای دهر! اگر رسم بر این است که صبر را جز در برابر رنج نمی بخشند و رضای او نیز در صبر است ، پس این سرِ ما و تیغِ جفای تو... شمر بن ذی الجوشن را بیاور و بر سینه ما بنشان تا سرمان را ازقفا ببرد و زینب رانیز بدین تماشاگه راز بکشان

آخرین مطالب
پیوندها

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

۲۷
شهریور
تایستان امسال هم با تمام فراز و نشیب هایش در حال پایان است.تابستان فصلی از فصل های سال است .فصلی که ما دانشجویان از فراغت بیشتری برخورداریم.
دوستان عزیزم در این تابستان چه کردیم؟آیا تابستان امسال با تابستانهای دیگر عمرمون تفاوتی داشت؟چقدر در این تابستان از روزمرگی گریختیم؟چقدر در این تابستان بر تجربه و معرفت و علممان افزودیم؟ تا چه اندازه در این تابستان به طرح جدید و نویی دست یافتیم؟چقدر از نظر فکر و عقل و احساس و معرفت رشد داشتیم؟آیا در این تابستانی که گذشت به مسئولیت رسیدیم یا اینکه هنوز مشغول بازی های دنیایی خودمون هستیم؟
از بازی های کامپیوتری گرفته تا کتاب بازی و رفیق بازی و مسافرت بازی های دنیایی.خیلی از ماها هنوز که هنوز مشغول بازی های خودمون هستیم فقط شکل و قالب بازی هامون تغییر کرده وگرنه هدف همون هدف دوران کودکیمون هست.
دیگه شهرها برایم با شهربازی ها تفاوت چندانی نمی کنند.عده ای در شهرها نقش تماشاچی اسباب بازی هایِ شهربازی را دارند و عده ای هم نقش راکبانِ اسباب بازی را.جدیدا هم که شهرها به باغ وحش تبدیل شده اند و اگر کمی دقت کنی از انواع و اقسام حیوانات رو در خیابان می بینی از گربه گرفته تا سگ و توله سگ و موش و سنجاب و... .خلاصه دوستان عزیزبیاییم کمی به این تابستانی که گذشت فکر کنیم کمی از کودکی تا به حالمون رو مورد سنجش و ارزیابی قرار بدیم و این حدیث معروف و مشهور و مظلوم اماممون رو نصب العین قرار بدیم که می فرمایند:من استوى یوماه فهو مغبون و من کان آخر یومه شرّهما فهو ملعون؛ هر کس دو روزش برابر باشد او مغبون است، و هر کس آخرین روزش بدتر باشد او ملعون است.

و اگر حیات و زندگیمان نداشت آن تحول و تغییری که باید زندگی یک شیعه ی حقیقی داشته باشه خیلی زود به فکر باشیم که فصل دیگری از زندگیمان در حال آغاز است.

  • رهپوی عاشق
۱۸
شهریور





از اونجایی که ما با برو بچه های مسجدمون راهی سرزمین بهشتیم مناسب دونستم یه شعر قشنگِ امام رضایی براتون توی وبلاگ بزارم امیدوارم لذت ببرید و ما رو هم دعا کنید تا زائرهای خوبی برای آقامون باشیم.



یا شمس الشموس


به مهربانی امام رضا علیه السلام


همیشه قبل هر حرفی برایت شعر می‌خوانم
قبولم کن من آداب زیارت را نمی‌دانم


نمی‌دانم چرا این قدر با من مهربانی تو
نمی‌دانم کنارت میزبانم یا که مهمانم


نگاهم روبه‌روی تو بلاتکلیف می‌ماند
که از لبخند لبریزم، که از گریه فراوانم


به دریا می‌زنم، دریا ضریح توست غرقم کن
در این امواج پرشوری که من یک قطره از آنم


سکوت هرچه آیینه، نمازم را طمأنینه
بریز آرامشی دیرینه در سینه پریشانم


تماشا می‌شوی آیه به آیه در قنوت من
تویی شرط و شروط من اگر گاهی مسلمانم


اگر سلطان تویی دیگر ابایی نیست می‌گویم:
که من یک شاعر درباری‌ام مداح سلطانم


سید حمیدرضا برقعی

  • رهپوی عاشق
۱۶
شهریور

به بهانهء هفده روز اقامت حضرت معصومه(س) در بیت النور قم

 

...و به همراه همان ابر که باران آورد

مهربانی خدا در زد و مهمان آورد

باد یک نامهء بی واژه به کنعان آورد

بوی پیراهنی از سوی خراسان آورد

به سر شعر هوای غزلی زیبا زد

دختر حضرت موسی به دل دریا زد

چادرش دست نوازش به سر دشت کشید

دشت هم از نفس چادر او گل می چید

چه بگویم که بیابان به بیابان چه کشید

من به وصف سفرش هیچ به ذهنم نرسید

باور این سفر از درک من و ما دور است

شاعرانه غزلی راهی "بیت النور" است

آمد اینگونه ولی هر چه که آمد نرسید

عشق همواره به مقصود به مقصد نرسید

که اویس قرنی هم به محمد(ص) نرسید

عاقبت حضرت معصومه(س) به مشهد نرسید

ماند تا آینهء مادر دنیا باشد

حرم او حرم حضرت زهرا(س) باشد

صبح شب می شد و شب نیز سحر هفده روز

چشم او چشمه ای از خون جگر هفده روز

بین سجاده ، ولی چشم به در هفده روز

چشم در راه برادر شد اگر هفده روز

روز و شب  پلک ترش روضه مرتب می خواند

شک ندارم که فقط روضهء زینب می خواند.

سید حمیدرضا برقعی

  • رهپوی عاشق
۱۲
شهریور


 معنی انتظار

 معنی انتظار رها کردن کار و واگذاری آن به دیگران نیست. این خلافِ انتظار است. این گونه عمل کردن، تسلیم شدن است. اگر امروز بگویند که ما در انتظار حمله ناگهانی دشمن هستیم، معنی آن چیست؟ آیا معنی این انتظار عبارت است از اینکه از خانه خارج شویم و بخوابیم و اعتنایی نکنیم؟ نه. این انتظار نیست. انتظار عبارت است...

کمی طولانی هست اما مفید است اگر دوست داشتید مطالعه اش کنید.

  • رهپوی عاشق
۰۶
شهریور




جرج جرداق(متفکر مسیحی لبنانی):

اگر روحانیون مسلمان همه مثل امام موسی صدر اسلام را عرضه می کردند دیگر اثری از مسیحیت و ادیان دیگر باقی نمی ماند.

شهید دکتر مصطفى چمران:
 امام صدر تنها کسى است که از اول معرکه تا به امروز یک حرف زده و بر یک راه مستقیم رفته است، برخلاف دیگران که هر روز حرف خود را عوض کرده اند (حتى فتح). او شعارهایش و پیش بینهایش به حقیقت پیوسته است. تنها و تنها کسى است که از دولتى خارجى پول نگرفته، و از کسى نوکرى و حرف شنوى نداشته، بلکه فقط و فقط به خاطر مصلحت مردم و ایده خود اقدام کرده است.
مى دانم که ممکن است عده اى به من ایراد بگیرند که چرا این همه از صدر حرف مى زنم. و حتى بگویند من عاطفى هستم! در حالى که این طور نیست. با آنچه من دیده ام و با وجود خود حس کرده ام و با مقایسه با دیگران، حتى یاسر عرفات و با وجود زدن این همه تهمتهاى ناجوانمردانه به او (امام موسى صدر) و این همه فداکاریها و ثبات ایمان او به راهش، دریغ است که من سکوت کنم و حرف حق را نزنم ـ فقط از ترس اینکه ممکن است کسى مرا عاطفى بنامد.
در یک جمله بگویم: در پاکى، فداکارى، ایمان و شخصیت... بین صدر و این مدعیان رهبرى که من مى شناسم، از آسمان تا زمین فاصله است.

دوستان عزیزم؛ای شمایی که آرمانتان حاکمیت اسلام بر دل های مردم جهان است بخوانید زندگی نامه ی بزرگان و متفکران دین را.محققا ما آزادی فکری و روحی و جسمی خودمان را مدیون آنهاییم و امیدوارم روزی فرا رسد که افرادی در این کره ی خاکی آزادیشان را مدیون ما باشند و اگر که اینگونه شد ما رهروان خوبی برای ختم رسل و اولاد پاک و مطهرش و علمای راسینش بوده ایم. انشاءالله


به ادامه ی مطلب هم سر بزنید که برای طالبان شناخت شخصیت راهبردی امام موسی صدر مفید خواهد بود

  • رهپوی عاشق
۰۲
شهریور

امروز مسلمانی نیست که از تجاوزات دشمنان انسانیت به کشور سوریه و کشتار مردم آن ناراحت نباشه

اما.....

آیا قم ممکن است همچون زینبیه و ایران همچون سوریه شود؟


بنده معتقدم اگر چنان چه شهر مقدس قم به گسترش علمی_فرهنگی خود در سطح ایران و جهان نپردازد امکان اینکه روزی نه چندان دور قم  تبدیل به شهری چون زینبیه شود و ایران کشوری چون سوریه بسیار است. ما شیعیان که ادعا می کنیم مسلمانان حقیقی هستیم باید به فکر گسترش مراکز تولید و گسترش فکر اصیل و ناب نبوی وعلوی باشیم.ما باید به فکر این باشیم تا حرم ائمه و فرزندانشان را به مراکز علمی تاثیرگذار در جهان تبدیل کنیم اما متاسفانه ما امروز می بینیم که حرم های ائمه که هیچ مساجد ما هم تنها تبدیل به عبادتگاه هایی صرف و یا بنگاه هایی اقتصادی برای جذب سرمایه و کسب سود شده.این هشداری بود به خودم و دوستانم تا نگذاریم این اتفاق بیفتد وچنان چه از خواب غفلت بیدار نشویم لگدمال دشمن است که ما رو از خواب بیدار خواهد کرد.


  • رهپوی عاشق